morotsmatte

Alla inlägg under december 2012

Av Matilda Svenrot - 31 december 2012 22:55

Berätte om mig hund...
Okej jag ska berätta om min Peanut.
Okej... Vad ska jag berätta om? Han är snart ett år, han fyller år 30 juni. Färgen som han har heter Brindle och är jätte fin, tycker jag. Han har många leksaker, gillar vinter och sommar. Jag vet inte så mycket mer om honom än för vi har ju inte haft honom så länge

Av Matilda Svenrot - 31 december 2012 22:00

Min favorit häst är....
Jag har många, men om jag måste välja en så är det Kasper.
Första gången jag träffade Kasper vad sommaren 2011. Jag var på mitt sommarställe och varje gång vi åkte dit så körde vi förbi en gård. En dag när vi skulle åka till sommarstället så svängde vi in till gården. Vi frågade om jag fick hjälpa till där, så först så fick jag hjälpa till att rykta en häst. Men påvägen hem så frågade hon som äger gården om jag ville hjälpa till att rida in en liten shettis. Och som jag är så sa jag såklar ja! Dagen efter så åkte jag dit och fick möta min älskade Kasper. Första gången jag red honom fick jag rida utan sadel för att han inte fick runt sadeljorden. Efter det så har han liksom blivit som min egen lilla häst och jag älskar honom

Av Matilda Svenrot - 31 december 2012 21:46

Min bästa upplevelse var nog.....
När jag fick rida Björk.
Det var typ luciafirande på stallet och så fick man rida ett varv i tölt, det var någon tävling. Iallafall så fick jag rida Björk, det var första gången och sen första gången jag såg henne har jag velat rida Björk. Det var verkligen ett stort ögonblick! Redan när jag hoppade upp på henne märkte jag att henne skulle jag ha.. Hon var så fantastisk, jag märkte att det var något speciellt med henne! En dag ska jag köpa henne

Av Matilda Svenrot - 31 december 2012 20:00

Min högsta önskan är att.....
Såklart att få en häst.
Tänk bara en lördagsmorgon, man vaknar tidigt, springer upp och gör i ordning sig. Packar ner två mackor, en morot och cyklar iväg. Jag kommer till en smal grusväg, efter fem minuter ser jag det lilla röda stallet. Jag slänger iväg min cykel i gräset och springer in i det lilla stallet. Jag tar den lila grimman som hänger på räcket intill boxen. Jag Springer på den lilla gräsiga stigen till den närmaste hagen och öppnar grinden, jag ropar högt hästens namn och den kommer galopperandes mot mig. Jag sätter på grimman och gör den som en tygel, jag hoppar upp på min häst och rider iväg.

Av Matilda Svenrot - 31 december 2012 18:59

Dom 5 timmarna som är kvar till nyår kommer här
1. Berätta om din bästa önskan
2. Berätta om din bästa upplevelse
3. Berätta om din favorithäst
4. Berätta om din hund
5. Berätta om din bästa julklapp

Av Matilda Svenrot - 31 december 2012 14:26

Här är min outfit för kvällen
? Linnet från Lindex
? Jeans
? Smink från HM
? Nybörjar örhängen från Smycka
? Våfflat håret
? Armband och halsband

Av Matilda Svenrot - 31 december 2012 10:23

Godmorgon allihopa! Idag som alla vet är det ju nyårs afton. Jag hoppas verkligen detta blir till något bra!
Vi ska fira nyår hos "våra" kompisar, med några till. Det ska bli kul!
Det kommer mer uppdatering under dagen.
Tjao tjao!

Av Matilda Svenrot - 30 december 2012 18:29

Sitter hemma hos mormor och morfar och spelar bondespelet. Super roligt! Vi har varit här sedan kl 2. Vi åt först världens godaste fisksoppa. Vi började spela rappa kalja kl 3 och sen började vi att spela bondespelet. Jag är miljonär, haha! Nu är det min tur så hej då

Presentation


Heej! Hoppas ni kommer att gilla min blogg :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad gillar du mest att syssla med?
 Ridning
 Fotboll
 Handboll
 Innebandy
 Dans
 Jogging
 Simning
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards